حجت الاسلام نصیری فرد پیش از ظهر یکشنبه در ادامه مباحث جریان شناسی در جمع کارکنان اداره کل امورزندانها و زندان مرکزی سمنان شعارهای کنونی فرقه شیطان پرستی را خوشایند قشر جوان دانست و افزود: ترویج پوچ گرایی، نداشتن دین و عدم دین گرایی، بی بندوباری در مسایل جنسی و اقتصادی از جمله ابزارهای این فرقه در جذب جوانان است که از طریق پوشش و آرایش خاصی به آنان القاء می شود.
وی با اشاره به نفوذ و گسترش فرقه شیطان پرستی در ادیان مختلف دنیا به خصوص مسیحیت خاطرنشان کرد: شیطان پرستی فرقه ای است که با شعار پوچ گرایی در جهت مبارزه با تمام ادیان به وجود آمده است لذا این معضل، مخصوص مسلمانان نیست بلکه اعتراضات بسیار گسترده ای در کشورهای غربی به جهت ضدیت شیطان پرستان با یهودیت و مسیحیت نیز در جریان است.
معاون آموزشي و فرهنگي بسيج اساتيد كشور، افکار موسس این فرقه را زیر سوال بردن اساسی ترین اعتقادات مسلمانان از جمله توحید و معاد دانست و تصریح کرد: مطابق تفکرات این فرد زندگی انسانها در دنیا بر اساس خواسته های نفسانی آنها است لذا کلماتی همانند امید، آینده خوب، رنگ سفید و غیره در این فرقه معنایی ندارد.
وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه اصلی ترین کار فرقه شیطان پرستی زیر سوال بردن وجود خداوند است، تصریح کرد: این فرقه معتقدند که اصلا خدا را قبول ندارد که خواسته باشند برای او جایگزین قایل شوند پس اینها قدرت درونی خود را جایگزین خداوند جهت دستیابی به خواسته های دنیوی خود دانسته و از آن به عنوان صفت شیطانی یاد می کنند که نمونه بارز آن ترویج خشونت به عنوان یک صفت شیطانی و پسندیده در این فرقه است.
نصیری فرد تبعیت از شیطان جهت دستیابی به صفات شیطانی و استفاده از قدرت درونی را از قواعد و قوانین مبنای فکری شیطان پرستی دانست و یادآور شد: از دیدگاه این فرقه، بایدها و نبایدهای دینی مانع تسلط انسان برغریزه شیطانی می شود لذا توصیه این فرقه به افراد، استفاده از هر اقدام و روشی در راستای مختل کردن عقل جهت رسیدن به روحیه و صفت بیشتر شیطانی است چرا که معتقدند وجود عقل از انسان سلب اختیار کرده و دادن عقل به انسان از جانب خداوند بزرگترین خیانت او به بشریت است پس عقل ضد اختیار و ضدآزادی است که باید همواره مضمهل بماند.
معاون آموزشي و فرهنگي بسيج اساتيد كشور یکی از مباحث فرقه های نوظهوری چون شیطان پرستی را بهره مندی و ارتباط با عناصر و انرژی های ماورایی دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسانها در مواجهه با چنین افراد از اطلاعات و آگاهی شیوه تصرف آنان در زندگی خود باخبر باشند کمتر به آنها گرایش یافته و از آسیب های وارده توسط آنان در امان می مانند لذا باید دانست که تاثیر نفوس و قدرت ارواح طیبه در زندگی افراد به مراتب بیشتر از نفوذ و قدرت ارواح خبیصه در زندگی افراد است پس ارتباط با عالم غیب و دستیابی به نیروهای ماورایی از جمله مسایلی است که فرقه ها به دنبال جذب افراد و گرایش آنان به خود هستند.
نصیری فرد با اشاره به راه های تشخیص حقیقت از خرافات، ارتباط با عالم غیب را دارای شرایطی دانست و گفت: این امر دو طریق عقل و وحی و تصورات وهمانی در افراد حاصل می شود پس باید توجه داشت که انسان ممکن است بر اساس کمالات عرفانی به جایگاه و مقامی برسد که خداوند به او اعطاء کرده است و هر وقت که خدا اراده کند این مقام و منزلت را از او می گیرد که این همان ارتباط از طریق عقل و وحی است.
وی همچنین تصریح کرد: ولی ارتباط از طریق تصورات وهمانی زمانی حاصل می شود که انسان با پیروی از دستورات شیطان مسبب عوامل غیر انسانی گشته و از این طریق ارتباط خود را با اجنه و عالم غیب برقرار می کند لذا چنین افرادی از حضور در جامعه گریزانند و به واسطه تصور قدرتی که از این موجودات می گیرند پیاپی با خود در حال صحبت کردن هستند و افرادی نیز وجود دارند که از طریق علم و دانش در برخی علوم با عناصر ماورایی در ارتباط بوده و سعی در جذب افراد به خود را دارند پس نباید صرف دانستن چنین علمی سبب گرایش و پیروی از دستورات آنان شود.
عضو كميته تخصصي تدوين سبك زندگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خاتمه با تاکید بر اینکه تنها سبک زندگی افراد می تواند موجب وارد کردن ضرر و زیان به آنان شود خاطرنشان کرد: هیچکس نمی تواند از طریق علوم ماورایی ضرر و زیانی به زندگی افراد وارد آورد مگر به اذن خداوند، چرا که در این صورت عدالت خداوند زیر سوال می رود.
منبع : مهر